Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální užití komunikačních schopností u uživatelů pobytových sociálních služeb
Žáčková, Odeta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na oblast speciální pedagogiky. Zabývá se vymezením základních poznatků v mezilidské komunikaci a vývojem řeči jak obecně, tak především v rámci symptomatických poruch řeči u osob s mentálním postižením. V souvislosti s komunikací představuje čtyři jazykové roviny, z nichž se nejvíce věnuje pragmatické jazykové rovině a sociálnímu užití komunikace. Propojuje poznatky o intaktním vývoji řeči s vývojem řeči u dětí s mentálním postižením a poznatky o pragmatické jazykové rovině se specifiky pragmatiky osob s mentálním postižením. Výzkumné šetření diplomové práce vzniklo prostřednictvím interpretace výsledků získaných pomocí hodnotícího materiálu, vytvořeného pro tuto práci na základě teoretických poznatků a inspirace jiných hodnotících materiálů. Šetření mapuje úroveň pragmatické jazykové roviny jakožto sociální užití komunikace u osob využívajících pobytových sociálních služeb, konkrétně jednoho domova pro osoby se zdravotním postižením (DOZP). Závěrem práce je vyhodnocení úrovně dílčích částí pragmatické jazykové roviny u osob s mentálním postižením a doporučení pro praxi v rámci zlepšení nedostatků na této rovině. Během šetření byly u cílové skupiny zjištěny nedostatky v pragmatických jazykových dovednostech, především v udržování očního kontaktu, pochopení a vyjádření...
Využití metod augmentativní a alternativní komunikace v terapii narušené komunikační schopnosti u dětí.
GROFKOVÁ, Karolína
Tato práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopností a možnostmi její terapie pomocí augmentativních a alternativních komunikačních metod. Popisuje základní formy narušené komunikační schopnosti i jejich symptomatiku. Dále se zaměřuje na poruchy řeči a komunikace, které jsou důsledkem jiného primárního onemocnění, např. dětské mozkové obrny, autismu, smyslových postižení. Z metod augmentativní a alternativní komunikace (AAK) je práce zaměřena na ty, které jsou v České republice dostupné.Praktická část je zaměřena na zkušenosti jednotlivých respondentů (rodičů, pečujících o dítě s narušenou komunikační schopností) s augmentativními a alternativními komunikačními systémy. Zabývá se možnostmi, které užívání některého systému AAK dětem přináší.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.